5 metode care iti asigura succesul in vanzari

Succesul in vanzari depinde de mai multi factori si nu este intotdeauna unul garantat. Chiar si cel mai priceput vanzator poate fi pus in fata unui esec, atunci cand nu isi analizeaza sansele de castig si nu cunoaste cateva tactici de convingere. Iata insa 5 metode utile prin care te poti asigura ca un client va cumpara de la tine!

  1. Cere-i clientului comanda. Zig Ziglar, in Arta Vanzarii, spune ca este foarte important sa ceri intotdeauna comanda dupa prezentarea beneficiilor produsului. Clientul este aproape convins, este „incalzit” si pregatit sa ia decizia, insa daca nu ceri comanda sau semnarea contractului, toti pasii de pana atunci au fost facuti aproape degeaba. Poate aparea un alt vanzator care va realiza vanzarea pe baza eforturilor depuse de tine!
  2. Da-i clientului termene limita. Nu ii lasa prea mult timp de gandire clientului, caci s-ar putea sa decida ca nu are nevoie de produsul vandut de tine. Ii poti spune ca daca va incheia vanzarea astazi, va primi anumite beneficii – reduceri, vouchere cadou etc. In acest fel iti asiguri si o colaborare pe viitor cu acelasi client, care va avea tendinta sa se intoarca la tine pentru aceleasi discount-uri sau cadouri.
  3. Cere de cel putin 7 ori incheierea vanzarii. Studiile arata ca 80% dintre vanzari sunt finalizate dupa ce vanzatorul a cerut de 7 ori comanda sau incheierea contractului. Tot 80%  dintre vanzatori renunta dupa a doua incercare, iar mai putin de 10% solicita comanda clientului de 7 ori. Il poti contacta telefonic sau pe mail, pentru a-i arata interesul pe care i-l acorzi. Trebuie sa fii intotdeauna perseverent si sa gasesti noi metode de a-i capta atentia clientului tau. Stii doar ce se spune: in dragoste si in afaceri, totul este permis!
  4. Redu numarul de produse vandute. Oamenii tind sa reactioneze mai bine cand primesc o informatie de genul „Ultimele 10 produse din stoc!”. De frica sa nu piarda oportunitatea, vor decide mult mai rapid sa cumpere.
  5. Lasa-l pe client sa iti spuna care sunt avantajele produsului vandut de tine. Daca insusi clientul iti va spune de ce ar trebui sa cumpere produsul, ce beneficii va avea, este foarte putin probabil sa se contrazica singur apoi. Ii poti da mici sugestii, ii poti pune cateva intrebari, insa va ajunge singur la concluzia ca are nevoie de ceea ce ii vinzi. Inteligent, nu?!

Tu ce metode folosesti pentru a-ti convinge clientii sa cumpere? Ne poti spune intr-un comentariu mai jos!