Greseli in afaceri. Ce nu trebuie niciodata un antreprenor sa faca.

Greseli in afaceri. Sau cum sa iti garantezi insuccesul

Un tanar antreprenor este predispus la multe greseli atunci cand porneste pe drumul spre succes, insa tocmai aceste greseli il ajuta sa se dezvolte si apoi sa construiasca ceva de durata care sa aduca profit.greseli-antreprenori-1

Si cum calea usoara nu este neaparat si cea mai buna, pe calea cea lunga un antreprenor are vreme sa invete cum sa-si confrunte fricile si cum sa faca fata unor blocaje din anumite situatii, iar cum acestea nu se dobandesc peste noapte, e nevoie de timp.

Una dintre cele mai grave greseli in afaceri ale unui antreprenor la inceput de drum este ca nu se focuseaza pe ceea ce este cu adevarat important si anume: vanzarea.

Se pierde prea mult in detalii legate de firma, site, sediul firmei, angajati, imbunatatirea produsului sau serviciului, toate astea ascunzand de fapt o temere de a da startul propriu-zis si o falsa credinta ca daca firma arata ca una serioasa si clientii vor veni pur si simplu. Insa asa se pierde prea mult timp si totul devine prea costisitor, in timp ce clientii nu apar.

Ideal ar fi sa renunti la toate costurile inutile pentru a crea niste aparente si sa incepi sa te gandesti cu ce ai putea tu sa-ti ajuti viitorii clienti, caci ei asta vor, sa le fie lor bine, asta-i intereseaza si nu minunatul tau brand in sine.

De ce sa pierzi timp pretios imbunatatind ceva ce oricum nu se vinde? Important e sa te concentrezi pe clienti si dupa ce-i ai, in functie de feedback-ul lor, te poti gandi sa modifici cate ceva pentru a le satisface dorintele. Nu-ti mai ascunde teama de esec tragand de timp, caci acesta este primul pas catre greseli in afaceri!

Iata trei etape de trecere ale unei companii la care trebuie sa fii atent:

  • Start – atunci cand incepi si nu sti nimic despre ce faci;
  • Grow – atunci cand deja incepi sa investesti in oameni, intelegand piata si reusind sa te sustii;
  • Strategize – atunci cand esti deja capabil sa decizi totul strategic, afacerea ta fiind in continua dezvoltare.

In prima etapa, cea de start, cifra de afaceri este undeva intre 0 si 150 000 de euro anual, in functie si de domeniul de activitate ales.

In acest punct, firma ta are nevoie de un singur lucru: sa vinzi! Totul trebuie sa se invarta in jurul ideii de a vinde, iar produsul sau serviciul oferit trebuie sa fie suficient de bun pentru asta, insa nu extraordinar, incat sa nu fi nevoit sa pierzi timp si sa poti aduce clientii ce-ti pot oferi bani si iti pot valida firma. Fluxul de bani este important pentru a putea continua.

O greseala intalnita des a antreprenorilor este ca se focuseaza mult pe cheltuielile ce nu-i ajuta sa vanda (angajarea personalului neavand de lucru, organizarea firmei, departamente, “migaleala” produselor si cum ar trebui sa arate, interactionarea insuficienta cu clientii si clar, nereusita unei vanzari).

In a doua etapa, grow, deja incepi sa iti faci echipe si bugetul ar trebui sa fie undeva intre 400 si 450 000 de euro anual.

In aceasta etapa firma ta are nevoie de crestere continua si pentru asta este nevoie si de angajati si o data cu aceasta, trebuie sa ai incredere in oamenii tai si sa renunti un pic la nevoia de a avea tu totul sub control. In plus, o idee ar fi sa diversifici produsele si pietele de desfacere, iar pentru asta ai nevoie de o noua perspectiva, de un nou inceput.

Greselile apar din prima clipa si se mentin pe tot parcursul drumului antreprenorial, mai ales pana te obisniesti cu lucrul in echipa, cu parteneriatele si cu infrangerea aerului de superioritate. Trebuie sa inveti sa-ti tratezi bine angajatii daca vrei rezultate bune.

Etapa numarul trei, strategize, este perioada in care vei avea parte de proceduri efectiv. Iar bugetul anual ar trebui sa fie poate peste un million de euro.

In aceasta ultima etapa, compania are nevoie de disciplina, ordine si mai ales de un ireprosabil customer service. Plangerile venite in legatura cu produsele si servicile oferite trebuie solutionate eficient, avand in vedere ca aceste produse sunt intr-un numar mult mai mare ca la inceput, iar pentru aceasta se cere o viziune unitara asupra oamenilor ce lucreaza in companie.

Greseli in afaceri exista frecvent si vin in primul rand din evolutia primelor etape cand oamenii s-au focusat pe valoarea de a vinde. Dar pentru ca acum vine mult feedback din partea clientilor existenti, produsele pot fi acum mult imbunatatite, comunicarea cu clientii fiind foarte importanta.

Asadar, cam acestea sunt etapele si greselile grave prin care poate trece un antreprenor incepator de-a lungul drumului spre succesul dorit, insa cu atentie, vointa si determinare, se poate construi o afacere de top.