Promovarea afacerii în 8 pași

Cum să îți asiguri succesul în lumea afacerilor? Îți dezvăluim aici promovarea afacerii în 8 pași simpli, dar productivi!

promoveaza-afacere-1Promovarea afacerii reprezintă primul pas către succes. Da, probabil ai mai auzit asta, însă realitatea ne demonstrează că doar prin promovare un business își întocmește și își dezvoltă un portofoliu de clienți și descoperă noi oportunități de afaceri. Desigur, există numeroase metode de promovare a unei afaceri, ce se diferențiază în funcție de timpul și resursele alocate. Care sunt cele mai potrivite însă pentru domeniul tău de activitate și care aduc rezultate pe termen lung? Iată aici 8 pași simpli prin care promovarea afacerii tale va deveni nu doar facilă, cât și eficientă!

  1. Creează-ți o imagine a brand-ului sau un logo. Dacă îți dorești ca brand-ul tău să fie cunoscut pe scară largă, ar trebui să imprimi logo-ul companiei tale pe materiale de merchandising ori instrumente promoționale ca broșuri, cărți de vizită, pliante, semnături sau chiar în cadrul website-ului tău. Potențialii tăi clienți vor asocia logo-ul companiei tale cu ceea ce tu oferi pe piață și cu domeniul tău de activitate și vor avea încrederea de a apela la serviciile tale.
  2. Relaționează. Să cunoști oameni de afaceri care activează în alte domenii decât cel cu care tu ești familiarizat îți va asigura parteneriate, îți va aduce informații cu privire la competitorii tăi, îți va face cunoscută afacerea. Promovarea afacerii tale va fi ridicată acum la un alt nivel. Cum să intri în contact cu alți profesioniști? Alege una dintre următoarele modalități:
  • Participă la diverse întruniri și înscrie-te în grupuri de oameni de afaceri. Poți descoperi grupuri și cluburi de afaceri fie online, fie în diferite ziare ori anunțuri.
  • Prezintă-te în cadrul reuniunilor de afaceri. Este necesar să faci cunoștință cu cât mai multe persoane, din diferite domenii, să vorbești despre activitatea ta, atuurile tale și ce dorești de la potențialii tăi parteneri în afaceri.
  • Pune întrebări pertinente. Dacă tot participi, de ce să nu te faci remarcat printre ceilalți, să te pui la curent cu noutățile în business și, totodată, să îți promovezi propria afacere?
  • Împarte cărți de vizită. Poți ulterior să stabilești întâlniri private cu cei ce manifestă interes pentru afacerea ta.

 

  1. Publicitate. Promovarea afacerii tale va fi una mai productivă dacă apelezi la următoarele forme și metode de publicitate:
  • Panouri publicitare. Sunt destinate publicului larg, întrucât sunt amplasate în locuri publice unde oricine le poate vedea. Pentru o gamă variată de panouri publicitare, poți accesa site-ul http://reclama-pitesti.ro/ și poți găsi o ofertă pe placul tău.
  • Broșuri, pliante, afișe. Le poți plasa ori lipi în locuri aglomerate, pentru a te asigura că sunt vizualizate de cât mai mulți potențiali clienți.
  • E-mail și poșta clasică. Întocmește o bază de date cu grupul țintă de consumatori pe care te axezi și trimite-le periodic broșuri, cataloage, scrisori sau chiar cărți poștale, cupoane de reducere sau vouchere.
  • Reclame TV sau radio. Desigur, sunt eficiente, însă costurile sunt unele ridicate.
  • Agenții de publicitate. Poți apela la o agenție de publicitate precum Fisker & Partners pentru ca promovarea afacerii tale să fie realizată într-un mod profesionist și cu rezultate optime. Aceeași agenție se va putea ocupa și de promovarea online a afacerii tale și de optimizarea website-ului tău (SEO), de un blog, de promovare prin campanii e-mail sau prin intermediul site-urilor de socializare (Facebook, de exemplu). Succesul business-ului tău nu se va lăsa așteptat!
  1. Semnează contracte de parteneriat. Dacă partenerii tăi au deja un renume și un brand, vei beneficia și tu din plin de succesul lor. Evident, să devii partenerul unei companii cunoscute este destul de dificil, dar nu imposibil.
  2. Apelează la rețelele sociale. Căi ieftine, dar eficiente pentru a-ți promova afacerea și produsele și serviciile oferite. Mare parte din activitatea de promovare va fi realizată de grupuri de fani sau followers. Gratis, pe deasupra! Campaniile media sunt o cale sigură prin care îți poți face cunoscută afacerea, brand-ul și serviciile, prin care îți poți crea un renume în lumea afacerilor.
  3. Oferă obiecte promoționale. Pixuri, agende, calendare, magneți, toate acestea având imprimat logo-ul companiei tale, le vor aminti consumatorilor cine ești și ce la oferă afacerea ta. Le poți oferi în cadrul diferitelor reuniuni la care participi, conferințe sau chiar întâlniri cu clienții.
  4. Dezvoltă conexiuni cu ai tăi consumatori. Reține un lucru: consumatorii tăi sunt persoane, nu numere! Atunci când creezi relații personale cu ei, impactul a ceea ce tu le oferi este mult mai mare și îi determini să îți rămână loiali și, de ce nu, să îți promoveze produsele și serviciile. Le poți, de exemplu, trimite o felicitare cu ocazia sărbătorilor de iarnă. Cu siguranță vor aprecia!
  5. Oferă-le consumatorilor oportunitatea de a vorbi despre experiența cu business-ul tău. Vei descoperi astfel ce trebuie să îmbunătățești, ce trebuie să schimbi și ce este necesar să păstrezi. Atunci când consumatorii sunt pe deplin satisfăcuți de produsele tale, le poți sugera să le recomande și apropiaților, familiei sau cunoștințelor. Părerile nu vor fi întotdeauna sincere, însă calitatea și succesul cer întotdeauna sacrificii. Așa că simte-te liber să le dai câte un imbold clienților tăi!

 

Așadar, promovarea afacerii tale necesită întotdeauna atenție, timp și unele resurse (atât financiare, cât și umane). Dacă respecți, însă, pașii explicați anterior și sfaturile expuse, îți vei ușura munca și te vei propulsa fără dubii în aria afacerilor de succes.