3 tehnici de manipulare a clientilor

Customer or employees care concept

Probabil ati fost pus in situatia de a cumpara un produs de care nu aveati prea mare nevoie, insa care a fost vandut cu dibacie de un vanzator priceput. Vreti sa aflati cum a reusit? Va vom descrie in randurile urmatoare 3 tehnici de manipulare a clientilor pe care le puteti folosi oricand cu succes!

Psihologia inversa

O metoda extrem de eficienta, atata timp cat sunteti subtil si nu le dati de inteles celorlalti ca ii manipulati. Cum se procedeaza? Nu ii spuneti concret clientului ce doriti sa faca ori sa cumpere, ci ii sugerati un final nefericit care l-ar putea convinge. De exemplu, nu ii veti spune sa cumpere un insecticid, ci ii veti relata un caz in care o persoana a fost intepata de o insecta si s-a ales cu o boala de piele ingrozitoare. Desigur, trebuie sa va informati in prealabil, pentru a nu le vinde minciuni oamenilor…unii s-ar putea sa va prinda cu mata in sac!

Clientul trebuie sa creada ca a fost ideea lui

Un client va fi predispus sa cumpere un produs daca are impresia ca ii lasati libertatea de alegere si ca a fost in totalitate ideea si dorinta lui, nu eforturile dumneavoastra de a vinde. Va trebui sa aveti multa rabdare si sa ii oferiti indicii aparent inocente, care sa il faca sa aiba impresia ca are reala nevoie de produsul vandut.

Argumente subtile

Aceasta este o forma a psihologiei inverse, insa mai putin agresiva. Cum o puneti in aplicare? Sa presupunem ca produsul pe care il promovati are un pret mai ridicat decat altele asemanatoare. Clientul va fi tentat sa il cumpere pe cel mai ieftin, desigur. Cum il convingeti sa nu o faca? Ii veti da indicii subtile privind superioritatea produsului vandut de voi – mai multe functii, confort mai ridicat, durabilitate mai mare, garantie mai mare etc. Important este ca totul sa decurga natural, fara a-i da impresia clientului ca este manipulat.

Voi ce alte tehnici de manipulare a clientilor cunoasteti?!