Cum atragi mai multi clienti pentru afacerea ta? Iata 3 strategii bune de pus in practica!

Succesul unei afaceri se citeste nu numai in cifra de profit, cat si in numarul de clienti. Un client multumit de serviciile si produsele oferite va deveni un client fidel si va aduce cu el si alti clienti. Cum procedezi insa pentru a atrage atentia oamenilor si a-i determina sa „te cumpere”? Iti vom dezvalui in cele ce urmeaza 3 strategii eficiente pentru a castiga cat mai multi clienti!

  1. Cunoaste-ti clientii! Incearca sa creezi portretul clientului tau ideal. Cati ani are? Este casatorit, are copii? Unde lucreaza? Ce fel de pasiuni are? Ce probleme sau lipsuri il framanta? Asa vei stii cum il poti ajuta, ce ii poti oferi pentru a te alege. Reclamele Facebook sunt foarte utile in acest sens, pentru ca te ajuta sa iti alegi o audienta cat mai specifica, in functie de varsta, sex, ocupatie, origini si hobby-uri.
  2. Alege-ti o nisa cat mai clara. Este inutil sa te astepti ca serviciile tale sa fie alese sau preferate de oricine. Nici nu este de dorit acest lucru, pentru ti-ar lipsi autencitatea si unicitatea. Iata un scurt exemplu. Sa presupunem ca ai pofta de ceva dulce si mergi sa iti cumperi. Gama variata de dulciuri – ciocolate, prajituri, bomboane, jeleuri. Printre care si un pachet simplu, fara vreo reclama atragatoare, pe care scrie simplu „Dulce”. L-ai cumpara? Te asiguram ca nu! Nimeni nu l-ar cumpara, pentru ca nu are un destinatar specific, precum copiii care prefera jeleuri sub forma de animale sau adultii care tanjesc dupa bomboane de ciocolata cu lichior. Asa ca axeaza-te pe o nisa si incearca sa o acaparezi!
  3. Selecteaza pretul potrivit. Pretul pe care il practici nu ar trebui sa fie niciodata sub nivelul pietei, pentru ca asta ar insemna ca nu oferi produse sau servicii de calitate. Insa nici cel mai ridicat, pentru ca nu multi clienti vor avea acces la el. Cum procedezi, insa, pentru a alege pretul potrivit? Dandu-i clientului impresia ca valoarea oferita este mult mai mare decat pretul perceput. Nu-i cei mai usor lucru de facut, insa ramane cea mai buna strategie de marketing.