Nu știi cum să promovezi online o afacere locală și să o transformi în una profitabilă? Îți prezentăm în cele ce urmează o serie de idei și sfaturi, numai bune de pus în practică!
![Businesswoman Showing Graph](https://reclama-pitesti.ro/wp-content/uploads/2015/09/cum-sa-promovezi-online2-300x200.jpg)
Ai inițiat un proiect de afaceri și ți-ai fixat o țintă de atins. Cu toate acestea, rezultatele obținute nu sunt pe măsura așteptărilor tale. Ce îți rămâne de făcut? Promovare, bineînțeles! Te vom învăța în cele ce urmează cum să promovezi online o afacere locală, în pași simpli și deja parcurși de experți în afaceri.
- Recenzii. Consumatorii sunt cei care îți dictează succesul sau eșecul în afaceri. Consumatorii sunt influențați tot de consumatori atunci când aleg un produs sau un serviciu. Apare de aici necesitatea ca recenziile primite să fie unele cât mai favorabile, care să poată atrage un număr cât mai mare de clienți. Există site-uri specializate cu recenziile, însă chiar și tu poți poți crea în cadrul website-ului tău o secțiune dedicată recenziilor sau le poți trimite clienților e-mail-uri solicitând recenzii referitoare la experiența avută vis-à-vis de business-ul tău.
- SEO local. SEO sau Search Engine Optimization reprezintă modalitatea prin care îți poți optimiza site-ul astfel încât să apară în prima pagină a căutărilor Google. SEO local este similar, cu excepția faptului că afacerea ta ar putea apărea în topul căutărilor serviciilor locale (de exemplu, atunci când se caută cabinete de stomatologie în Pitești). Desigur, pentru început ai avea nevoie de un site realizat într-un mod cât se poate de profesionist. Pentru aceasta, poți apela la serviciile de calitate oferite de agenția de publicitate Fisker & Partners . Specializată atât în creare de website-uri, cât și în optimizarea lor, agenția Fisker este soluția ideală pentru tine și afacerea ta.
- Marketing pe site-uri de socializare. Asistăm în ultimul deceniu la un boom al rețelelor de socializare asupra întregii societăți. Nu există internaut care să nu aibă un cont sau un profil pe rețele precum Facebook sau Twitter. Cum să folosești asta în avantajul tău și cum să promovezi online o afacere locală? În primul rând, prin intermediul acestor site-uri îți vei crea o nouă clientelă, vei avea posibilitatea de a păstra legătura cu vechii și loialii tăi cumpărători. Apoi, poți folosi rețelele de socializare pentru a oferi informații cu privire la activitatea ta, la oferte, îți poți face cunoscute la nivel local și numai brand-ul și afacerea.
- Newsletter. Și aici discutăm despre a păstra legătura cu ai tăi consumatori. Pentru a-I determina să rămână fideli serviciilor tale, informeaza-i în mod repetat că exiști și că au nevoie de tine, pune-i la curent în legătură cu noile tale produse și oferte. Ca să faci acest lucru, aceeași agenție Fisker & Partners îți vine în ajutor, prin serviciile de publicitate prin SMS oferite ori campaniile e-mail pe care le desfășoară.
- Fișiere în format video. Nu este necesar să aloci o sumă mare de bani reclamelor difuzate pe diferite posturi de televiziune. Poți face scurte prezentări ale afacerii tale în format video, pe care să le distribui pe site-uri de socializare, YouTube sau chiar website-ul tău. Consumatorii vor manifesta un interes mai pronunțat față de activitatea ta.
- Forum-uri și blog-uri. Fii activ pe forum-uri și blog-uri ce au legătură cu domeniul tău de afaceri, expune-ți părerea avizată referitoare la tema pusă în discuție și oferă totodată și informații despre afacerea ta. Poți, de asemenea, să inserezi și un link către website-ul tău pe care cei interesați să îl poată accesa.
- Verifică traficul pe website. Este întotdeauna necesar să afli câți vizitatori a avut site-ul tău într-o anumită perioadă de timp, dacă numărul acestora este constant, în continuă creștere sau se reduce periodic. Vei știi când să iei inițiativă și să aduci schimbări.
- Testează. Nu toate strategiile de marketing se vor dovedi a fi potrivite pentru afacerea ta. Însă pentru a descoperi ce funcționează cel mai bine pentru tine și afacerea ta, va trebui să iei în considerare mai multe opțiuni pe care să le testezi.
- Apelează la specialiști. Ar fi o dovadă de lipsă de profesionalism din partea ta să consideri că singur le poți face pe toate. De aceea, ca să descoperi cum să promovezi online o afacere locală și să obții și rezultate pe măsură, ar fi potrivit să angajezi oameni al căror domeniu de activitate este publicitatea și care te-ar putea ajuta să îți transformi afacerea într-o afacere de succes. Există numeroase agenții de publicitate al căror scop este promovarea diferitelor business-uri, locale sau de nivel mai înalt. Fisker & Partners este una dintre ele. Poți, desigur, accesa și site-ul http://reclama-pitesti.ro/, care te poate susține în demersurile tale de promovare eficientă a unei afaceri.
- Stabilește-ți un public țintă. Produsele tale și serviciile furnizate nu se pot adresa întregii comunități de la început. Așa că găsește-ți un grup țintă de clienți și pornește de acolo.
- Răbdare. Nu, nu glumim. Bineînțeles că îți dorești ca afacerea ta să devină una profitabilă în cel mai scurt timp posibil. Însă în afaceri lucrurile nu se întâmplă peste noapte. Dacă ți-ai stabilit un plan de promovare, așteaptă cel puțin 3 luni pentru a vedea rezultatele. De-abia după această perioadă ar trebui să te gândești la noi idei și noi modalități ori forme de publicitate. Și să îți creezi, probabil, un nou plan de afaceri.
Așadar, cum să promovezi online o afacere locală? Acordă atenție detaliilor, pune accent pe calitatea website-ului tău și optimizează-l și, nu în ultimul rând, nu ezita să apelezi la specialiști în domeniul promovării afacerilor!