Vrei să îți promovezi afacerea? Îți prezentăm în cele ce urmează 7 modalități de promovare online a afacerii tale. Gratis, pe deasupra!
Ești la început de drum. Ai pus bazele unei afaceri pe care dorești să o dezvolți în cel mai scurt timp. Cum ai putea să o dezvolți dacă nu promovând-o? Desigur, resursele tale destinate marketing-ului sunt limitate pentru moment, însă mediul online oferă numeroase soluții eficiente menite să îți susțină demersurile de a-ți crea un brand. Și la fel de multe modalități de promovare online a afacerii tale!
Înainte ca internet-ul să existe, micii întreprinzători își promovau afacerile și produsele prin printarea de pliante și broșuri și sponsorizarea de evenimente locale. În prezent, poți descoperi că promovarea online a afacerii tale este una simplă, însă cu rezultate optime. Trebuie doar să știi cum, unde și când să cauți!
Îți prezentăm în cele ce urmează 7 modalități de promovare online a afacerii tale.
- Folosește-te de servicii precum Google Places, Yahoo! Local ori Bing. Tot ce trebuie să faci este să completezi formularul de înregistrare și să te supui unui proces de verificare a afacerii, verificare realizată telefonic sau via e-mail. Afacerea ta va apărea acum pe Google Maps și va fi mai ușor descoperită prin Google search. Lucrurile sunt similare și în ceea ce privește Yahoo! Local sau Bing. Simplu să te înregistrezi, succes garantat pentru afacerea ta! Și gratis, bineînțeles!
- Utilizează cu încredere site-urile de socializare. Facebook, Twitter, LinkedIn nu sunt doar site-uri care îți expun afacerea în mediul virtual, ci reprezintă chiar modalități de promovare online a afacerii tale. Le poți utiliza pentru a ține legătura cu clienții tăi, pentru a face publice anunțuri și oferte. Tot ce trebuie să faci este să îți creezi conturi pe astfel de rețele, să îți centrezi atenția pe un grup țintă de consumatori și să le oferi ceea ce își doresc și au nevoie.
- Creează un blog. Un blog nu doar îți aduce followers și renume brand-ului tău, ci chiar asigură interfața dintre afacere și consumatori. Însă ai mare grijă! Un blog trebuie întotdeauna actualizat, căci nimeni nu manifestă interes pentru informații relevante în urmă cu 5 ani. Așadar, acordă o mare atenție acestei activități și actualizează periodic informațiile de pe blog și detaliază ofertele și promoțiile de care pot beneficia cei ce doresc să apeleze la serviciile tale.
- Promovează-ți afacerea prin YouTube și Flickr. YouTube este o sursă gratuită de distribuire a unor materiale promoționale, în format video. Trebuie să te asiguri însă că materialele distribuite sunt relevante pentru interesele consumatorilor și pentru afacerea ta. Un profil Flickr îți permite să prezinți publicului imagini despre și în legătură cu afacerea ta, imagini care să facă trimitere directă către website-ul tău.
- Optimizează-ți website-ul. Una dintre cele mai bune modalități de promovare online a afacerii tale. SEO (Search engine optimization) reprezintă modalitatea prin care te poți asigura că multe dintre căutările Google vor rezulta în punerea în prim-plan a website-ului afacerii tale. În acest sens, îți sugerăm să apelezi cu încredere la serviciile agenției de publicitate Fisker & Partners. De la creare de website-uri și până la optimizarea acestora, Fisker & Partners poate fi soluția pentru succesul afacerii tale.
- Comunicate de presă. Cum altfel ai putea face publicitate business-ului tău, dacă nu prin intermediul comunicatelor de presă? Faptul că nu costă nimic, un alt bonus! Desigur, comunicatele de presă trebuie să te pună într-o lumină bună, să informeze publicul cu privire la evenimente organizate de tine și la realizările tale. Din multitudinea de site-uri care te-ar ajuta în acest sens, cu siguranță că vei descoperi unul conform cu nevoile și preferințele tale.
- Alătură-te unei comunități online. Aceasta este una dintre cele mai utilizate modalități de promovare online a unei afaceri. Tot ce trebuie să faci este să te înscrii pe un forum care să aibă directă legătură cu domeniul tău de activitate și să contribui activ la dezvoltarea comunității în cauză. Implică-te frecvent în discuții pe diverse tematici, oferă un punct de vedere propriu și niște informații relevante. Postările tale nu trebuie să aibă întotdeauna natura unor anunțuri publicitare prin care să îți promovezi afacerea. Este suficient să îți promovezi afacerea într-un mod pasiv, prin adăugarea unui link către website-ul tău atunci când contextul o permite.
Așadar, promovarea unei afaceri nu trebuie întotdeauna să fie costisitoare. Dintre cele 7 modalități de promovare online a afacerii tale prezentate anterior, le poți selecta pe cele care se potrivesc cel mai bine business-ului și domeniului în care activezi. Ori poți apela la o agenție de publicitate cu experiență, precum Fisker & Partners care să îți asigure o promovare cu succes garantat.