Marketing simplu dar necesar unei bune afaceri

Marketing simplu dar necesar unei bune afaceri

Când vine vorba despre o afacere vrem informații practice, rapide și cu rezultate imediate. Iar cum ele nu se pot obține în școală și cum probabil nu ști unde să le cauți, ce ai zice să mergi la circ?

marketing

Marketingul și circul

Motivul pentru care ar trebui să plătești un bilet la circ, nu este spectacolul în sine, ci ceea ce se desfășoară în spatele acestuia, mai exact: strategia de marketing aplicată.

Probabil ai noțiuni despre vânzări, brand, reclamă, însă dacă ești atent la ce se întâmplă dincolo de spectacol, vei descoperi câteva tehnici de marketing care chiar funcționează.

Marketingul din spatele circului – noțiuni practice

O data ajuns la circ, fii atent la două lucruri:

a) elementele de continut care înseamnă ceea ce poți să vezi;

b) elementele de context ce apar ca parte integrantă din conținut dar care au scopul de a vinde de la mult la mai mult, prin: poziționare, fidelizare, influențare, prin a dobândi relații, recomandări și așa mai departe.

Alte aspecte sunt:

promovarea prin diferite metode: bilete cu reduceri în școli și grădinițe, fluturași, anunțuri tv, la radio, afișe, pliante, în funcție de publicul țintă dorit la spectacol;

diferențierea și poziționarea față de alte afaceri cu același profil prin cârlige de genul : “cel mai bun acrobat din…”, “cel mai cunoscut dresor…”, “singurul leu alb din…”, etc.

Apoi poți observa prețurile, poziționarea, expunerea și programul.

Spre exemplu este creat un preț elastic ce poate fi menținut mare, iar apoi să se ofere promoții și reduceri pentru zilele cu șanse scăzute la spectatori în timp ce locația este una strategică, cu multă circulație, iar animalele sunt lăsate și ele la vedere pentru a atrage și mai mult doritorii.

Mult marketing învățat de la circ

Poți vinde mult, promovând mult, prin orice fel de mijloace. Trebuie să ști că marketingul continua și după ce faci prima vânzare clientului prin ofertarea altor lucruri ce l-ar putea interesa.

Totul e să vii cu soluții reinventate, inovative chiar, pentru a vinde și a câștiga nu doar bani, ci și clienți mulțumiți ce se reîntorc să cumpere de la tine sau te recomandă. A te expune și a te poziționa corect, înseamnă vânzare.