O idee reprezinta o oportunitate. O oportunitate poate insemna succesul pe termen lung. Cum verificam, insa, daca ideea este cea mai potrivita, inainte de a face investitii substantiale de timp, bani si daruire? Va vom dezvalui in continuare care este cea mai eficienta metoda de a testa o idee de afacere.
Un studiu de piata pare a fi cea mai simpla metoda de testare a unei idei de afacere. Ii poti intreba pe oameni daca ar cumpara produsul X sau ar plati pentru serviciul Y. Ce iti garanteaza, insa, ca raspunsurile vor fi sincere? Da, probabil ca ar cumpara, dar asta nu inseamna ca o vor si face realmente.
Ideal este sa testezi piata treptat, dupa cum urmeaza:
- Testeaza produsul/serviciul oferit pe cativa apropiati (rude, prieteni).
- Extinde aria catre apropiatii apropiatilor.
- Lanseaza-te pe o piata mica – un oras, un public tinta sau doar o companie.
- Dezvolta afacerea.
Ce trebuie sa urmaresti prin testarea ideii? Sa afli raspunsul la urmatoarele intrebari:
- Utilizatorii revin, doresc sa iti cumpere in continuare produsul/serviciul?
- Oamenii vorbesc mai departe despre ce le-ai oferit?
- Clientii sunt multumiti de produsul/serviciul oferit?
Trebuie sa tii cont de faptul ca pe piata exista o multime de companii care ofera aceleasi produse sau servicii oferite de tine. De aceea trebuie studiat si ansamblul in care iti vei desfasura activitatea, ce preturi au competitorii tai, de ce unii au succes si altii nu, care este calitatea produselor/serviciilor oferite de acestia.
Sa apelezi la specialisti este intotdeauna o solutie buna. Acestia te pot ajuta sa iti implementezi ideea de afacere, sa o dezvolti si sa o promovezi. Pentru promovare atat in mediul online, cat si outdoor, prin diverse metode, ne gasesti oricand la numarul de telefon 0732.000.112. Iti stam la dispozitie cu oferte personalizate si multe idei numai bune de implementat!